سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لبخند شیرین

سفر به کشور زیبای بلیز در قاره آمریکا

    نظر

بلیز یکی از کشور های کوچک آمریکایی است که در مرکز این قاره واقع شده است. سرشماری هایی که در سال های اخیر صورت گرفته نشان می دهد که این کشور جمعیتی در حدود 320 هزار نفر دارد. از بلموپان به عنوان پایتخت و بلیز سیتی به عنوان بزرگترین شهر این کشور یاد می شود. واحد پول رسمی بلیز دلار بوده و مردمش به زبان انگلیسی صحبت می کنند. بلیز یکی از مستعمره های بریتانیا بود تا این که در سال 1981 استقلال خود را به دست آورد. اگر دوست دارید با جاذبه های گردشگری این کشور بیشتر آشنا شوید، ما ار در ادامه این مقاله همراهی کنید.

جاذبه های گردشگری بلیز

بلیز سیتی

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، بلیز سیتی به عنوان بزرگترین شهر این کشور شناخته می شود. جالب است بدانید که بلیز سیتی تا سال 1970 به پایتخت این کشور نیز محسوب می شد. سرشماری های انجام شده نشان می دهد که این شهر جمعیتی 57 هزار نفری دارد. بازدید از بلیز سیتی می تواند یک تجربه به یاد ماندنی باشد چرا که در آن بافت های سنتی آمریکای لاتین قرار دارد و علاوه بر این، سواحل آن نیز بسیار زیبا هستند و شما می توانید در آنها از تفریحات مختلفی استفاده کنید.

جزیره Ambergris Caye

در این شهر جزیره های متعددی وجود دارد که بزرگترین آنها جزیره Ambergris Caye نام دارد. این جزیره همچنین دارای امکانات رفاهی و تفریحی فراوانی است که همین موضوع باعث شده تا در طول سال افراد زیادی از آن دیدن کنند. شما می توانید با این جزیره در شمال این کشور و در امتداد دریای کارائیب آشنا شوید. علاوه بر امکانات رفاهی، طبیعت زیبای این جزیره نیز می تواند یک دلیل عالی برای بازدید شما از آن باشد. آمار ها نشان می دهد که جزیره Ambergris Caye در طول سال بیشترین میزان توریست را در کشور دارد.

سن پدرو تاون

سن پدرو تاون به قسمت جنوبی جزیره Ambergris Caye اطلاق می شود که هنوز هم بافت های قدیمی خود را حفظ کرده است. در این قسمت شما می توانید با صورت کامل با فرهنگی بومی های لاتین آشنا شوید، علاوه بر این، در سن پدرو تاون چشمه های آب گرم نیز وجود دارد که شنا کردن در آنها می تواند بسیار لذت بخش باشد. افراد زیادی از سراسر آمریکا خود را به سن پدرو تاون می رسانند تا این که بتوانند از خصوصیات معدنی این چشمه های آب گرم استفاده کنند. بیشتر مردم این منطقه درامد خود را از طریق صنعت توریسم تامین می کنند.

روستای Placencia

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مهم این کشور که بهتر است بازدید از آن را در لیست خود قرار دهید، روستای Placencia می باشد. این روستا به عنوان یکی از زیباترین قسمت های این کشور شناخته می شود که به صورت کامل با خانه های سنتی لاتین به وجود آمده است. مردم این روستا هنوز هم به بسیاری از سنت های خود پایبند هستند. این جزیره در قرن 17 میلادی توسط دریانوردان بریتانیایی ساخته شد ولی بعد از چند دهه، توسط بومی ها مورد سکونت واقع شد.

منبع: barfanak