سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لبخند شیرین

طرز تهیه خورش گل کلم خوشمزه و مجلسی

    نظر

تابه حال فکر کرده اید که تنوع خورش های ایرانی چقدر زیاد است! تعداد غذاهای خورشتی در ایران به قدری زیاد است که حتی شمردن آن ممکن نیست. اما با این وجود، بیشتر مردم تنها پنج تا 10 مورد از این خورش ها در رژیم غذایی خانواده خود قرار داده اند. خورش گل کلم یکی از ترکیبات مغذی ایرانی است که به دلیل رژیمی بودن می تواند در برنامه غذایی بسیاری از خانواده جای خوبی به دست بیاورد. این خورش علاوه بر طعم بی نظیر و رژیمی بودنش به دلیل برخورداری از خواص فراوان، گزینه ای بسیار سالم برای قرارگیری در رژیم غذایی خانواده شما محسوب می شود.

 

مواد لازم برای تهیه خورش گل کلم

گل کلمیک عدد (کوچک)سینه مرغ400 گرم (بدون استخوان)لپهیک و نیم پیمانهگوجه فرنگیدو عدد (متوسط)رب گوجه فرنگیدو قاشق غذاخوریپیازدو عدد (متوسط)نمک و فلفل و زردچوبهبه مقدار لازمآب لیموقاشق غذاخوریروغنبه مقدار لازمزعفران دم کردهیک قاشق غذاخوری

طرز تهیه خورش گل کلم

مرحله اول

ما ایرانی ها روش پخت خورشت های خوشمزه را خوب می دانیم. اما اگر می خواهید خورش هایتان را مدرن تر آماده کنید می توانید از راهنمای سرآشپزهای غربی برای پختن خورش جا افتاده و خوشمزه کمک بگیرید.

برای تهیه خورشت گل کلم قبل از هر چیز لپه را شش ساعت قبل از شروع فرآیند پخت غذا خیس کنید. در طول شش ساعت سه بار آب آن را عوض کنید. (هر دو ساعت) سپس لپه را به مدت 30 دقیقه در آب بپزید.

مرحله دوم

پیازها را به صورت نگینی خرد کرده و در روغن سرخ کنید تا رنگی طلایی به خود بگیرند. حالا نیمی از پیازها را کنار بگذارید تا بعداً از آن استفاده کنید. سپس مقداری نمک و فلفل و زردچوبه به پیاز باقیمانده اضافه کنید و تفت دهید.

مرغ ها را قطعه قطعه کرده و به پیاز اضافه کنید. حالا مرغ ها را کاملاً تفت بدهید. در این مرحله گوجه فرنگی ها را رنده کنید و به ترکیب اضافه کنید و به قدری تفت دهید تا آب گوجه ها بخار شود.

مرحله سوم

وقت اضافه کردن رب گوجه فرنگی است. گوجه فرنگی و فلفل قرمز را به ترکیب اضافه کنید و مجدداً برای دقایقی تفت دهید.

حالا لپه خیس خورده را آبکشی کنید و با باقیمانده پیازها به صورت جداگانه تفت دهید. حالا این ترکیب را به خورش اضافه کنید. سپس به اندازه دو لیوان آب به خورش اضافه کنید و صبر کنید تا خورش با شعله کم بپزد.

مرحله سوم

گل کلم های شسته شده را قطعه قطعه کنید. حالا آن ها را در روغن ریخته و کمی سرخ کنید. قبل از داغ شدن روغن آب لیمو، نمک و فلفل را به آن ها اضافه کنید.

نیم ساعت قبل از خاموش کردن زیر خورش گل کلم های سرخ شده را به خورش اضافه کنید و کمی صبر کنید تا خورش جا بیفتد. در نهایت زعفران دم کرده را به خورش اضافه کنید. گل کلم مجلسی و خوشمزه شما آماده است!

 

 

منبع: oneforall